fick mig att tänka efter

Jag satt och funderade på vad min krönika skulle handla om. Nu när jag fått grepp om vad en riktig krönika är. Djup som man är så ville jag självklart ha någonting "speciellt" att skriva om. Emelie bad mig läsa hennes text hon hade gjort på sin blogg, och sa att jag kunde ta den om jag ville. Självklart läste jag texten och blev helt fast!
Varenda ord hon skrev, var så sant. Jag älskar Beyoncé - If i were a boy, men har aldrig riktigt tänkt djupare in i texten.
Men det fick hon mig att göra, och hon beskrev precis hur det är.
"Hur kan killar ha det i sig, det där att det gäller att vara cool och spela så ointresserad?" Finns så många grabbar som är just sådär. De ska spela så ointresserade, de tar sig själv i första hand och gör sina egna regler. Medans vi tjejer inte ens är i närheten. Vi kanske ska bli lika dana? Börja ta oss själva i första hand och bara vara allmänt ointresserade.


If I were a boy I would turn off my phone
Tell everyone it's broken so they'd think that I was sleeping alone
I’d put myself first and make the rules as I go

Tack Emelie för hjälpen och för att du fick mig att ha någonting att tänka och skriva om.

Kommentarer
Postat av: emeliek

Så lite så, ibland måste man bara säga precis hur det igentligen är, och det är sjukt igentligen för det ÄR verkligen så :)

2008-12-10 @ 21:19:17
URL: http://emeliejosefinekarlsson.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0