Din förlust är din.

Bokens baksida mamma visade mig precis.

Är livet slut nu?
Det frågor vi oss när vi drabbas av en svår förlust: En älskad persons bortgång, skilsmässa separation, en svår sjukdom (förlust av hälsa). Varje förlust är förenad med sorg och smärta.
Ju större förlust, desto djupare sorg.
Ibland drabbas vi så hårt att vi inte kan tro att livet ska återvända.

Alla förluster ger känslomässiga sår, en skada på vår organism. När vi skadas känslomässigt påbörjas en läkeprocess som är lika naturlig som när kroppen läker fysiska skador. Kroppen, själen och våra sinnen besitter en oerhörd visdom. Det vet hur tillfrisknandet ska gå till, och vilken tid det behöver för att genomföra det. Ge dem den tid de behöver och lita på förloppet i det som sker.

Din förlust är din. Ingen annan kan avgöra när du "borde" vara återställd. Därför är det mycket viktigt att du läser boken i din takt. När det du läser inte längre beror dig. Lägg dåå det blå bandet som bokmärke och vila tills du känner dig mogen att läsa vidare.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack snälla för dom orden. Det ska jag inte glömma.

Undrar varför allt ska vara så svårt egentligen. Men det är kanske just det man inte ska fundera på.

Tack. <3

2009-11-19 @ 11:29:44
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Min mamma kom nyss in i mitt rum med exakt samma bok. Hon kände igen dina ord, och kom på att hon hade den boken hemma. Jag ska också läsa den.

2009-11-19 @ 16:15:17
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0