I have a garden angel watching over me

"Strålningen var så otäck, men ni fanns med mig hela tiden"
Tänk om jag fick veta dina känslor och veta din smärta. Få veta hur den där strålningen som såg så obehaglig ut egentligen kändes. Strålningen som var så stark att den skapade markanta märken på din hals. Som att dom hade bränt dig. Hur mycket smärta utsattes du egentligen för? Var smärtan obeskrivlig?

Slangar ger mig magont. Slangarna som går igenom näsan för att få näring genom Sond då kroppen inte kan ta emot mat längre. Jag minns det så väl, slangarna som satt fast med den vita tjockare tejpen som syntes så tydligt mot din hud. Jag minns så väl kanylen du hade i halsen som gav dig luft. Det var inte längre du som andades genom din näsa och mun, det var nu kanylen som gav dig andetag. Kämpande andetag.

Vart är din plats, där du är just nu? Det ända jag vet är att du är min skyddsängel pappa, min skyddsängel som alltid kommer att vaka över mig.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0